Menu
Základní škola Krhová
ZŠ Krhová,příspěková organizace

Spustili jsme pro vás nové webové stránky.

Pranostiky

Na měsíc Únor

  • Únor bílý - pole sílí.
  • Únorová voda - pro pole škoda.
  • Když skřivánek v únoru zpívá, brzy se pod nosem slívá.
  • V únoru sníh a led - v létě nanesou včely med.
  • Je-li v únoru zima a sucho, bývá prý horký srpen.
  • Když větrové na konec února uhodí, moc obilí se na poli neurodí.
  • Leží-li kočka v únoru na slunci, jistě v březnu poleze za kamna.

Na dnešní den

  • Co si únor zazelená - březen si hájí, co si duben zazelená - květen mu to spálí.
  • Když půlnoční větrové v tomto měsíci silné jsou, bývá dobrá čáka úrody na ovoce.

Na zítra

  • Na Hromnice musí skřivánek vrznout i kdyby měl zmrznout.
  • Na Hromnice o hodinu více.
  • Když na Hromnice ze střech teče, zima dlouho se povleče.
  • Hromnice-li jasné a čisté, potrvá déle zima jistě. Pakliže sněží nebo hřímá, jaro jistě v blízku dlívá.
  • Když na Hromnice svítí, budou dlouhé niti.
  • O hromnicích teplo - medvěd staví boudu, o Hromnicích mrzne - medvěd bourá boudu.
  • Svítí-li o Hromnicích celý den, tahej, sedláče, slámu z hnoje ven!
  • Panenka Maria hromničná čistá - úroda jistá.
  • Na Hromnice půl krajíce a půl píce.
  • Zelené Hromnice - bílé velikonoce.
  • Na Hromnice husa po vodě - na velikonoce po ledě.

Na pozítří

  • Na svatého Blažeje slunce ještě nehřeje.
  • Na svatého Blažeje pije skřivan z koleje.
  • Na svatého Blažeje kamínek se ohřeje.
  • Na svatého Blažeje teče-li voda kolejí jen tolik, co by vozka od biče smočil, čekají dlouhý len.
  • Je-li pěkné počasí na svatého Blažeje, zvednou se brambory.

Základní škola Krhová

Základní škola Krhová je otevřena všem dětem, rodičům i veřejnosti - a to jak obsahem vzdělání, respektováním žákovy osobnosti, tak zapojením školy i jejích žáků do veřejného života.

 

Snažíme se podporovat spolupráci mezi žáky, pomáhat žákům nalézt žebříček hodnot, vést je k samostatnosti a tím je připravit na budoucí životní role. Na cestě k těmto cílům počítá škola s intenzivní spoluprací rodičů. Účinnou pomocí ve vyučování je také příjemné prostředí ve škole, útulně vybavené třídy, používání projektových metod a individuální přístup učitelů k žákům. Vzhledem k menšímu počtu dětí ve třídách škola nabízí možnost integrace dětí s handicapem nebo vývojovou poruchou učení.

 

Snažíme se, aby nabývání vědomostí a výchova dětí probíhaly v tvořivé, klidné, až rodinné atmosféře.

Mohlo by Vás zajímat