Spustili jsme pro vás nové webové stránky.
Základní škola Krhová sleduje trendy ve vzdělávání. Učitelé z této školy se snaží dětem zpříjemnit učení moderními metodami. Mezi ně patří i výuka čtení pomocí metody ,,Sfumato " – splývavé čtení.
V současné době se ve školách stále setkáváme s neúspěchy ve čtení, a proto je důležité postihnout příčinu špatného čtení a těmto nesprávným projevům předcházet. Metodika „Sfumato" těmto projevům předchází. Tato metoda vychází z poněkud odlišných principů výuky čtení než představuje tradiční, a v našich školách nejčastěji používaná slabikotvorná metoda. Výuka čtení touto metodou je přizpůsobena individuálním schopnostem a předpokladům dítěte, je založena na perfektním zvládnutí počátků čtení. Děti se naučí pracovat se svým hlasem , kontrastní volba pořadí písmen vede děti k rozvíjení zrakového a sluchového aparátu. Vynikající je propojení výuky čtení s jinými předměty , zejména s prvky hudebně dramatické výchovy, které děti výrazně motivují, zvýrazňují prožitek ze čtení a napomáhají lepšímu porozumění textu. Děti při výuce čtení zapojují všechny smysly. Když se děti např. učily číst písmeno B, hrály si na bubáky, kreslily berušky, četly si povídání o Bouřka u babičky, měly den s bublifukem a bubnovaly na buben. Současně se rozvíjí slovní zásoba dětí, správná výslovnost a celková úroveň vyjadřování a schopnost vystupovat na veřejnosti. A co je nejdůležitější – číst děti baví.
Metoda splňuje požadavky očekávaných výstupů daných RVP pro základní vzdělávání.
Základní škola Krhová je otevřena všem dětem, rodičům i veřejnosti - a to jak obsahem vzdělání, respektováním žákovy osobnosti, tak zapojením školy i jejích žáků do veřejného života.
Snažíme se podporovat spolupráci mezi žáky, pomáhat žákům nalézt žebříček hodnot, vést je k samostatnosti a tím je připravit na budoucí životní role. Na cestě k těmto cílům počítá škola s intenzivní spoluprací rodičů. Účinnou pomocí ve vyučování je také příjemné prostředí ve škole, útulně vybavené třídy, používání projektových metod a individuální přístup učitelů k žákům. Vzhledem k menšímu počtu dětí ve třídách škola nabízí možnost integrace dětí s handicapem nebo vývojovou poruchou učení.
Snažíme se, aby nabývání vědomostí a výchova dětí probíhaly v tvořivé, klidné, až rodinné atmosféře.